Egyszerű ez.
Két alien arctámadó kezeli kétoldalt a harmónikát, a nagy alien belső feje meg kéznek álcázva savazza le Tibókát.
Tényleg nincs mit megbánni, kérem.
(…De hova tűnt a kalap? Lett belőle egy nagy kalap shit???)
Az én értelmezésemben Tibóka nagyon fél a művészúrtól (sic foltos nadrág a harmadig panelen), és amikor az kinyújtja kéz-nyelvét, akkor egy hangos PLUM kíséretében elmenekül, hátrahagyva félelmének utolsó „darabkáit”.
Számomra ez vérfagyasztó. Ráadásul franciául énekel. Pókszerű ujjakkal tangóharmonikázik. Sose ijedtem meg egyik rajztól se, még amelyik vérben tocsogott, vagy amikor Cynthikét fejbelőtték, attól sem, de ez… A művész úr is darab szarrá változtatja a postást, ha meghozza a gázsit? :D Mert akkor ne csodálkozzon ha nehezen fizetnek a művészetért…
Az már régen rossz, ha Grafit Rien de Rien-t énekel a Tibókának, mert az bányászvonat általi halál (BÁH) TM bekövetkezését vetíti elő. Nem véletlen, hogy Tibóka úgy elspurizott.
Klasszikus idézve: Jó ez a rajz Grafit, csak Te vagy rossz helyen…
A kommentekből úgy érzékelem, hogy muszáj tiszta vizet a pohárba. Tehát: Tibóka nem elspurizott, vagy eltűnt, vagy szarrá változott, hanem a félelemtől először behu, majd besza, végül a francia csalánozó bácsi nyelvével kapcsolatba kerülve szénné égett.
Na ez vár a kiadóra is.
kedves grafitenber, el kellett telni bő félnapnak, hogy felfogjam, mit is kérdezett a reménybeli tetőtérbeépítés rajzolásával ténylegesen megbízott tervező:
„ugye ne a napirajz.hu-ra küldjem a pdf-et? :)”
(igen, a szmájli is idézve)
szóval akkor észleltem: NYIKK!-be vagyok öltözve… :)
Ezt néztem már sokszor, fentről le, lentről fel, átlósan, cikkcakkban, de nem jött át. Röviden: szar. Értem én hogy üzenete van, de kérlek ne untass bennünket ilyenekkel. Így is lemaradásban vagy! Feltétlen követőidet, rajongóidat hanyagoltad/hanyagolod hosszú ideje óta. Időhiánnyal ne takarózz, a Párkockán sokkal gyakrabban publikáltál. Vicces rajzokat kérünk, lehetőleg naponta, kétnaponta, hogy legalább kicsi értelme legyen a Napirajz címnek!
Kérlek ne sértődj meg a kritikán, ettől még imádunk téged és szeretnénk visszakapni a régi Grafitot! (Bocsánat a többiektől a többesszámért, ha valaki úgy érzi hogy nem szóltam a nevében, kérem küldjön el engem a picsába!)
@JDB:
HBR-be öntve:
NCH v PÁH, de minimum menyétg3ci,
és különben is vigyed oda a pézt a Grafit bácsinak a művészetért, e.
(A pics@ba viszont ne menj :)
Vettem könyveket, az nem elég? Ha nem, akkor legyen az oldal fizetős! A magam részéről szívesen csin-csin. A ZP-be is pont ezért nem járok. Inkább legyen fizetős, de legyen elviselhető tömeg. (Na jó a Kispálfilmmel pont megszoptam. Ott jobb lett volna a dvd-t megkapva hazaballagni és otthon megnézni.)
Mi az a HBR? NCH? PÁH? A menyétgecit értem. Asszem. 8-)
Szerintem ez a rajz a kiadó vélt látomását jeleníti meg: a kifizetendő művészre úgy tekint, mint a kisgyerek a csúnya, ápolatlan, ragyás utcazenészre. Hiába mondják neki, hogy vidd oda ezt a pénzt a művészetért, ő fél a közelébe menni, pláne megérinteni a mocskos, kérges tenyerét, mert ki tudja mi lesz, elkap valamit, vagy esetleg ez a visszataszító alak bántja (elégeti/szarkupaccá változtatja, stb.). Ezen a félelmen rádásul a komoly emberek – mint itt az apa – csak nevetnek, még akkor is, ha véletlen beigazolódik.
Élek a felkínált lehetőséggel és elmész a picsába. Tökre nem szokásom se trollkodni se flamewarozni, de most elmész a picsába, az van. Ez, kérlek, nem kívánságműsor. El lehet innen szokni olyan helyre, ahol mindig kiszolgálják a kedvesügyfél összes nyűgjét. Itt nem vagy kedvesügyfél. Itt olvasó vagy, nem megrendelő.
Hova lettek a védőemberek?
Amikor egyszer, 1-2 éve, én mondtam az egyik rajzra, hogy nem jött be, vagy nem értem, akkor tucatnyian estek nekem, hogy hülye vagyok, meg minek nézegetem, ha nem tetszik …
Jaj azt a hisztist bazmeg, nem érti a kedves olvasó, tehát szar… Kritizál, mert nincs agya. Megszánlak akkor egy interpretációval a több lehetségesből:
Kisgyerek oly szinten fossa össze magát, hogy gyakorlatilag más se marad belőle, az apuka pedig kibaszottul jellegzetes viselkedést mutat be (számomra ez konkrétan az egyik legkiválóbb megragadása az élet egyik kis motívumának), ami néhány szülőnél a valóságban is megfigyelhető pl. a játszótéren, mert az életre nevelés részének tartja, és még a művésszel sem átall összenevtni a jelenet fölött, hisz láthatóan az is átélt már egy s mást – amitől kissé veszélyessé vált, már nem csak az elméjében, de kívül is. De ez csak a váz, komplexebb ez ennél, legalább is számomra, hiszen a Piaf vonalat még ki se fejtettem, de az is elég, ha aláfestő zenének veszed.
Ebben az esetben nekem bizony a jó kurva anyámat! Persze ettől még hiányzik a régi Napirajz, de emiatt majd csak csendben, a lelkemben sírdogálok. Anyám is mindig azt mondta, hogy ne tárjam az érzéseimet az emberek elé, mert csak kicsúfolnak, kinevetnek. Most itt állok előttetek meztelen lélekkel és ti durván megaláztatok. Anyámnak megint igaza volt. Megyek, kacagok a párkockán. Ja nem is, klikkelés után a hir24.hu-n megnézhetem a poént.
@fenris: Nem vagyunk egyformák. Neki épp nem esett le a rajz, ezért nem tetszik. Ez természetes, ami az embernek nem esik le, az valószínűleg nem is tetszik.
Pl. Örkény írt olyasmit az Egyperces novellák bevezetőjében, hogy ha valaki nem találja viccesnek az egyik novellát, az olvassa el újra. Ha még akkor sem vicces, akkor nem az olvasó a buta, hanem a novella rossz.
Te itt leírtad, hogy mit látsz benne, mi tetszik benne. Pl. nekem pont nem jön be.
Másrészt meg lehet nem is azt akarta Grafit kifejezni, amit te gondolsz.
Ha jól emlékszem, Arany Jánosnak volt egy beszólása, amikor már nagy költő volt, és az ő jelenlétében elemezte valaki az egyik művét:
– A költő itt azt gondolta, hogy .
Erre Arany megszólalt:
– Gondolta a rosseb.
No meg nem is kell, hogy tetsszen minden rajz, hiszen mindenkinek más az ízlése.
Pl. nekem is rengeteg rajz tetszik itt, némelyiken nevettem is (pl. amikor a kiskölök lemezautója esett a szarba), de akad, ami nem jön be. Mostanában valahogy nem az én humorérzékemnek megfelelően készülnek a rajzok, ezek az elvontabb képek nem tetszenek. De ennél nagyobb probléma ne legyen.
@Gabci – Kurvára nem az a lényeg, hogy tetszik-e a rajz. Nem kötelező mindegyiket lelkesen éljenezni, de ettől még nem kell szarozni. Teszem azt sétálsz az utcán és ott zenél valaki, ha nem tetszik, nem igyekszel ezt mindenáron a közönség és a művész tudtára adni, hanem szépen továbbállsz.
Érdekes, hogy ezt milyen sokan nem érzik. Mert nem érteni, hanem érezni kell. Tessék gyerekkori álmokra gondolni, meg hogy mit kívánunk annak a kis hároméves köcsögnek, aki a járművön a szemközti ülésen a térdünkhöz nyomja a cipőjét. Nagyon finom kis rajz ez.
Merényi úrnak nagyon jót tenne egy kis beszélgetés egy szakemberrel. Egyre hajmeresztőbben kiáltanak orvosért a frusztrációi és szorongásai (a jó nők, nagystílű élet, divat, férfiasság mint a durva gúny állandó céltáblái ugye, illetve szarosfosossá mocskosított – amúgy Woody Allen-i szinten zseniális – helyzetábrázolások…). Jelen esetben az utóbbi a kis bajom vele, a szarosítás. De hát ízlések és ficamok, ugye. Csak az fáj, hogy így ez a humor sose jut túl a bazdmegen és a szarfoson. Holott ugyanez sokkal magasabb minőséget is képviselhetne. Sokkal több van benne, és ezt meg is mutatja, de csak egy pillanatra, aztán levakolja szarral gyorsan. Ne csináljon szarból szobrokat, nem ez a jövője.
@Gera: Nagyon ritka, ha itt a napirajzon megmondom egy-egy rajzra, hogy nem tetszett. Pedig mostanában valahogy ritka, ami tetszik. Mégsem találsz tőlem levelet, esetleg csak évekkel ezelőttről 1-2 darabot.
Az utcai zenész az kicsit más. Ott az ember nem várja a „jót”, nem is tudja általában előre, hogy ott lesz a zenész.
Itt meg azért amikor benézek, csak várom, hogy na, hátha ma is lesz egy jó kép, amin lehet nevetni. Aztán amikor nem (annyira) jó a kép, akkor van egy kis „csalódás” az emberben. És van aki ilyenkor beír, hogy neki nem jött be.
Amiben –kulturált határokon belül– nincs semmi baj szeritem, nem tetszhet mindnekinek. Attól neked még ugyanolyan jó kép. A Mona Lisa is biztos van, akinek nem tetszik.
@Jgy: Persze, hogy sokan nem érzik. Mindenki másképp érez, nincs két ember, aki teljesen egyformán érez vagy gondolkodik.
Főképp a művészetben, ami vagy tetszik valakinek, vagy nem.
Pl. Van Gogh elég szar anyagi helyzetben élt, most meg a képei a legdrágábbak között vannak.
Nyilván azért írtam interpretációt, mert fingom sincs, mire gondolt az alkotó, de nekem ez jött le belőle, engem csak az zavart, hogy leszarozták az egyik legjobbat, holott mondhatta volna szebben is a kis lovag, mint ahogy én is szoktam magamban néha, simán így hogy: nem értem. Ha valaki nem ért valamit, abból nem következik, hogy az a valami szar.
De sajnos be kell vallanom, a kirohanásomban volt némi trollhajlam is, főleg az első sorokban :)
@fenris:
Ez az, hogy neked jó jött le belőle, szerinted a legjobb. Másnak meg nem jó jött le. Vagy nem jött le semmi.
A művészet már csak ilyen.
Meg az egész élet is ilyen: csak képzeld el, hogy mindenki ugyanazt a nőt akarná, mert mindekinek ő tetszik a legjobban. Szerencsére nem így van.
Ha mindenkinek egyforma ízlése volna, akkor mindig hiánycikk volna, amit éppen venni akarsz és mindig bazi nagy dugó volna ott, ahová éppen menni akarsz.
A matematikában megvan, hogy X = 2, akkor az a jó megoldás. Bárki számolja ki, annak ha nem 2 jön ki, akkor elszúrta és nem jól csinálja.
A művészet nem ilyen: ahány ember, mind mást érezhet/gondolhat egy képről. Főképp egy ilyen kissé elvontabb fajtáról.
Biztosan volt már neked is olyan, hogy nem tetszett az egyik rajz, közben sok más embernek meg igen.
Persze szarozni nem kell, akinek nem tetszik, az így járt.
Én személy szerint várom már a következő rajzot, hátha az jobban tetszik és egy jót nevetek.
Nem jól emlékszel, az anekdota szerint azt írta alap szélére: „Gondolta a fene.”
Arany sosem írt volna le ilyet. Googleba keress erre:
kettenklub gondolta a fene
Katt az első találatra.
A jó nők, nagystílű élet, divat, férfiasság (már ha a grafit által ábrázolt műmacsós viselkedést lehet valódi férfiasságnak nevezni) sajnos elég jó táptalajt adnak a maró gúnynak.
@Fitz: kicsit volt időm, és nézegettem Aranyról ezt az anekdotát. Hát van belőle nem kevés, van ahol a sztori szerint mondta. Van ahol margóra írta. Van ahol mondott hasonlót, de mást mondott és más miatt, csak a történet szerint elferdítették. Stb. Ha valóban történt ilyesmi, akkor mára szétmosta a szájhagyomány.
@A Nyugdíjas Bosszúja: ha a szívedre teszed a kezdet, akkor te is akarsz jó nőket, divatos cuccokat, nagystílű életet, meg akarsz férfias lenni. Én is. Meg még sokan.
És lehet, hogy ha nekünk volna annyi pénzünk, hogy 20-30 millás kocsikkal járjunk, barna bőrű és sportos szőke cicákkal, és nem kéne minden nap melóba járni, akkor lehet, hogy mi is úgy élnénk, hogy mások gúnyolódnának rajtunk.
Szerintem ez a műalkotás a gyerekek irracionális félelmeit parodizálja ki. „Nem kell félni a bácsitól, nem tehet róla hogy csúnya, attól még teljesen ártalmatlan.” De „asdfg” magyarázata is tetszik, miszerint itt a küszködő művész és a piacgazdaság viszonya van mívesen ábrázolva.
A lényeg, amivel teljesen egyetértek: Peter Chung: „For me, a degree of ambiguity, or mystery, is the key ingredient of any artistic statement.”
Nem kell mindent azonnal érteni. Valaki említette itt az Örkény egyperceseket. Számtalan olyan van köztük amit évekig nem értettem, csak megragadt a fejemben mint fura érdekes történet. Aztán a megfelelő élethelyzetben leesett a húszfilléres. Ezek a legkedvesebb ötperceseim.
PLUM! ejj :D
http://en.wikipedia.org/wiki/Non,_je_ne_regrette_rien
Párizs… gondolák… :):)
én nem bírom a párizsi dialektust. mit énekel a művészúr?
kellően értelmezhetetlen,
úgyhogy tetszik :D
wffwr3
mi lett a szerencsetlen gyerekbol? csak egy kupac szarbol kikandikalo leegett gyufaszalat latok.
szalámiarc!
Poneszt: Edith Piaf-tól a „Non, je ne regrette rien”-t. Neten fenn van magyarul is a szöveg. ;)
Nem értem :)
kibaszott dicaprio meg az incestion jut eszembe mindig a zsödönrijánról.
http://www.youtube.com/watch?v=dxoRlurKbsk így hangozhat de ez persze ének nélkül.
itt az ének és a magyar fordítása:
http://www.youtube.com/watch?v=yhb2aHEFM-A
A „bácsi” arca az első képen igencsak pólóalapanyag-gyanús matéria.
Egyszerű ez.
Két alien arctámadó kezeli kétoldalt a harmónikát, a nagy alien belső feje meg kéznek álcázva savazza le Tibókát.
Tényleg nincs mit megbánni, kérem.
(…De hova tűnt a kalap? Lett belőle egy nagy kalap shit???)
Inception. Az incestion az vmi egészen más. :D Mit kell szedni ahhoz h vki ilyet fantáziáljon papírra? :)))
Az elveszett shitláda fosztogatói?
De a gyűrűt még mindig nem értem :D
mi a picsa történt itt?
Hahó GrafiT! Magyarázatot követel a nép. Útálom, ha kis srácokat megaláznak. És magyarázat nélkül ez biza gyámhatóságért kiállt.
homoception, bazmeg, az! :) benne a’ manusba a másik mágus manuska :D
tibóka mennyire bevizelt?
Nem kellene bántani a Steve Buscemit.
Evett magának 1-1 plusz szempillát, mivanabban.
trükkért sör, művészetért pénz, jogos.
Az én értelmezésemben Tibóka nagyon fél a művészúrtól (sic foltos nadrág a harmadig panelen), és amikor az kinyújtja kéz-nyelvét, akkor egy hangos PLUM kíséretében elmenekül, hátrahagyva félelmének utolsó „darabkáit”.
És akkor tisztelettel megkérdezem, Tiborka koponyát és gerincet is sz..t?
Most akkor végül is a bal oldali Tibor is Alien?
Már 4 napirajzos pólót vettem és mindegyiket imádom, de nem lesz „E!”-s póló véletlenül? :D
Tibóka még nem is volt Tibi nem?
És akkor ma mindenki ezt danolássza:
http://www.youtube.com/watch?v=8YGXsw3XK9I
ez nem Kulabá?
nem fizettek ki, Mester? :P mert akkor néhány tiborral a nyakukra lépünk. Művészetért pénzt, hát.
Szerintem a gyermek Tibor oly mértékben félt a kéznyelvű francia úrtól, hogy nem beszart, hanem konkrétan szarrá vált félelmében benne. Fossá alakult.
…most akkor.. mivvvvaaaan??
q9Am24
En sem ertem…
A pénzeskalap azért tűnik el, mert az élmény megfizethetetlen. :D
Számomra ez vérfagyasztó. Ráadásul franciául énekel. Pókszerű ujjakkal tangóharmonikázik. Sose ijedtem meg egyik rajztól se, még amelyik vérben tocsogott, vagy amikor Cynthikét fejbelőtték, attól sem, de ez… A művész úr is darab szarrá változtatja a postást, ha meghozza a gázsit? :D Mert akkor ne csodálkozzon ha nehezen fizetnek a művészetért…
Kupos smirgli, ziplock kotes, tobi yoko geri, majd adrenalin injekcio, flex, velos rantotta es vacsi. E!
A szörny elégeti a gyereket, aki előtte megijed, a bácsi pedig ezt poénra veszi, mert a szörnynek egyre több a szempillája.
Nekem erről a nótáról mindig Stirlitz jut eszembe: 02:00 -tól http://www.youtube.com/watch?v=p4f-XlW0W3A.
Tibóka RIP
Nekem erről a nótáról mindig Stirlitz jut eszembe: 02:00 -tól http://www.youtube.com/watch?v=p4f-XlW0W3A.
Tibóka RIP
Grafitbácsi! Szurkolok, hogy művészetért pénzt, de lehet, hogy már csak a reál hoz am.
Az már régen rossz, ha Grafit Rien de Rien-t énekel a Tibókának, mert az bányászvonat általi halál (BÁH) TM bekövetkezését vetíti elő. Nem véletlen, hogy Tibóka úgy elspurizott.
Klasszikus idézve: Jó ez a rajz Grafit, csak Te vagy rossz helyen…
Bele se merek gondolni, hogy ebből a rajzból mire kellene gondolnia a kiadónak.
A kommentekből úgy érzékelem, hogy muszáj tiszta vizet a pohárba. Tehát: Tibóka nem elspurizott, vagy eltűnt, vagy szarrá változott, hanem a félelemtől először behu, majd besza, végül a francia csalánozó bácsi nyelvével kapcsolatba kerülve szénné égett.
Na ez vár a kiadóra is.
„Edith Piaf halhatatlan művész. Halála után is ismerni fogják.” (Max Otto von Stirlitz)
Mennyire igaza volt!
Klasszikusan undorító lett :).
nezzetek vegig kozben hallgatva az eredeti muvet! multimedias rajz. a vegkifejlethez kozelitve ivel felfele a zene. zsenialis.
Fántásztikó!
Jó hogy nem egyből menyétgecivé változott
NYIKK POWA!
kedves grafitenber, el kellett telni bő félnapnak, hogy felfogjam, mit is kérdezett a reménybeli tetőtérbeépítés rajzolásával ténylegesen megbízott tervező:
„ugye ne a napirajz.hu-ra küldjem a pdf-et? :)”
(igen, a szmájli is idézve)
szóval akkor észleltem: NYIKK!-be vagyok öltözve… :)
szeretem ezeket a pólókat, na.
Kedves Dániel,
Ezt néztem már sokszor, fentről le, lentről fel, átlósan, cikkcakkban, de nem jött át. Röviden: szar. Értem én hogy üzenete van, de kérlek ne untass bennünket ilyenekkel. Így is lemaradásban vagy! Feltétlen követőidet, rajongóidat hanyagoltad/hanyagolod hosszú ideje óta. Időhiánnyal ne takarózz, a Párkockán sokkal gyakrabban publikáltál. Vicces rajzokat kérünk, lehetőleg naponta, kétnaponta, hogy legalább kicsi értelme legyen a Napirajz címnek!
Kérlek ne sértődj meg a kritikán, ettől még imádunk téged és szeretnénk visszakapni a régi Grafitot! (Bocsánat a többiektől a többesszámért, ha valaki úgy érzi hogy nem szóltam a nevében, kérem küldjön el engem a picsába!)
@JDB:
HBR-be öntve:
NCH v PÁH, de minimum menyétg3ci,
és különben is vigyed oda a pézt a Grafit bácsinak a művészetért, e.
(A pics@ba viszont ne menj :)
Bro,
Vettem könyveket, az nem elég? Ha nem, akkor legyen az oldal fizetős! A magam részéről szívesen csin-csin. A ZP-be is pont ezért nem járok. Inkább legyen fizetős, de legyen elviselhető tömeg. (Na jó a Kispálfilmmel pont megszoptam. Ott jobb lett volna a dvd-t megkapva hazaballagni és otthon megnézni.)
Mi az a HBR? NCH? PÁH? A menyétgecit értem. Asszem. 8-)
Jeff,
HBR = Három Betűs Rövidítés
NCH = Nevelési Célú Halál
PÁH = Pianínó Általi Halál
OMG = Oh, My God…
Szerintem ez a rajz a kiadó vélt látomását jeleníti meg: a kifizetendő művészre úgy tekint, mint a kisgyerek a csúnya, ápolatlan, ragyás utcazenészre. Hiába mondják neki, hogy vidd oda ezt a pénzt a művészetért, ő fél a közelébe menni, pláne megérinteni a mocskos, kérges tenyerét, mert ki tudja mi lesz, elkap valamit, vagy esetleg ez a visszataszító alak bántja (elégeti/szarkupaccá változtatja, stb.). Ezen a félelmen rádásul a komoly emberek – mint itt az apa – csak nevetnek, még akkor is, ha véletlen beigazolódik.
Hmm. Vajon mi lett volna az alamizsnát osztó arccal, ha személyesen lép közelebb?…
Nekem tetszik Grafit. Értékelem :)
#42
Élek a felkínált lehetőséggel és elmész a picsába. Tökre nem szokásom se trollkodni se flamewarozni, de most elmész a picsába, az van. Ez, kérlek, nem kívánságműsor. El lehet innen szokni olyan helyre, ahol mindig kiszolgálják a kedvesügyfél összes nyűgjét. Itt nem vagy kedvesügyfél. Itt olvasó vagy, nem megrendelő.
&11: quad damage: az inception-t direkt ám.
Igen, viszont nekem nagyon jól esik a kiváló francia helyesírásra való odafigyelés, ez kérem, még ha túl magas színvonalú is, de bizony kultúra.
Hova lettek a védőemberek?
Amikor egyszer, 1-2 éve, én mondtam az egyik rajzra, hogy nem jött be, vagy nem értem, akkor tucatnyian estek nekem, hogy hülye vagyok, meg minek nézegetem, ha nem tetszik …
Jaj azt a hisztist bazmeg, nem érti a kedves olvasó, tehát szar… Kritizál, mert nincs agya. Megszánlak akkor egy interpretációval a több lehetségesből:
Kisgyerek oly szinten fossa össze magát, hogy gyakorlatilag más se marad belőle, az apuka pedig kibaszottul jellegzetes viselkedést mutat be (számomra ez konkrétan az egyik legkiválóbb megragadása az élet egyik kis motívumának), ami néhány szülőnél a valóságban is megfigyelhető pl. a játszótéren, mert az életre nevelés részének tartja, és még a művésszel sem átall összenevtni a jelenet fölött, hisz láthatóan az is átélt már egy s mást – amitől kissé veszélyessé vált, már nem csak az elméjében, de kívül is. De ez csak a váz, komplexebb ez ennél, legalább is számomra, hiszen a Piaf vonalat még ki se fejtettem, de az is elég, ha aláfestő zenének veszed.
durvul, érik a tematizálás
a olaszrizling is 5 év után kezd bedurvulni:)
Uraim,
Ebben az esetben nekem bizony a jó kurva anyámat! Persze ettől még hiányzik a régi Napirajz, de emiatt majd csak csendben, a lelkemben sírdogálok. Anyám is mindig azt mondta, hogy ne tárjam az érzéseimet az emberek elé, mert csak kicsúfolnak, kinevetnek. Most itt állok előttetek meztelen lélekkel és ti durván megaláztatok. Anyámnak megint igaza volt. Megyek, kacagok a párkockán. Ja nem is, klikkelés után a hir24.hu-n megnézhetem a poént.
Nigga brotha: Köszi a magyarázatot!
@fenris: Nem vagyunk egyformák. Neki épp nem esett le a rajz, ezért nem tetszik. Ez természetes, ami az embernek nem esik le, az valószínűleg nem is tetszik.
Pl. Örkény írt olyasmit az Egyperces novellák bevezetőjében, hogy ha valaki nem találja viccesnek az egyik novellát, az olvassa el újra. Ha még akkor sem vicces, akkor nem az olvasó a buta, hanem a novella rossz.
Te itt leírtad, hogy mit látsz benne, mi tetszik benne. Pl. nekem pont nem jön be..
Másrészt meg lehet nem is azt akarta Grafit kifejezni, amit te gondolsz.
Ha jól emlékszem, Arany Jánosnak volt egy beszólása, amikor már nagy költő volt, és az ő jelenlétében elemezte valaki az egyik művét:
– A költő itt azt gondolta, hogy
Erre Arany megszólalt:
– Gondolta a rosseb.
No meg nem is kell, hogy tetsszen minden rajz, hiszen mindenkinek más az ízlése.
Pl. nekem is rengeteg rajz tetszik itt, némelyiken nevettem is (pl. amikor a kiskölök lemezautója esett a szarba), de akad, ami nem jön be. Mostanában valahogy nem az én humorérzékemnek megfelelően készülnek a rajzok, ezek az elvontabb képek nem tetszenek. De ennél nagyobb probléma ne legyen.
@Gabci – Kurvára nem az a lényeg, hogy tetszik-e a rajz. Nem kötelező mindegyiket lelkesen éljenezni, de ettől még nem kell szarozni. Teszem azt sétálsz az utcán és ott zenél valaki, ha nem tetszik, nem igyekszel ezt mindenáron a közönség és a művész tudtára adni, hanem szépen továbbállsz.
Érdekes, hogy ezt milyen sokan nem érzik. Mert nem érteni, hanem érezni kell. Tessék gyerekkori álmokra gondolni, meg hogy mit kívánunk annak a kis hároméves köcsögnek, aki a járművön a szemközti ülésen a térdünkhöz nyomja a cipőjét. Nagyon finom kis rajz ez.
Merényi úrnak nagyon jót tenne egy kis beszélgetés egy szakemberrel. Egyre hajmeresztőbben kiáltanak orvosért a frusztrációi és szorongásai (a jó nők, nagystílű élet, divat, férfiasság mint a durva gúny állandó céltáblái ugye, illetve szarosfosossá mocskosított – amúgy Woody Allen-i szinten zseniális – helyzetábrázolások…). Jelen esetben az utóbbi a kis bajom vele, a szarosítás. De hát ízlések és ficamok, ugye. Csak az fáj, hogy így ez a humor sose jut túl a bazdmegen és a szarfoson. Holott ugyanez sokkal magasabb minőséget is képviselhetne. Sokkal több van benne, és ezt meg is mutatja, de csak egy pillanatra, aztán levakolja szarral gyorsan. Ne csináljon szarból szobrokat, nem ez a jövője.
@Gera: Nagyon ritka, ha itt a napirajzon megmondom egy-egy rajzra, hogy nem tetszett. Pedig mostanában valahogy ritka, ami tetszik. Mégsem találsz tőlem levelet, esetleg csak évekkel ezelőttről 1-2 darabot.
Az utcai zenész az kicsit más. Ott az ember nem várja a „jót”, nem is tudja általában előre, hogy ott lesz a zenész.
Itt meg azért amikor benézek, csak várom, hogy na, hátha ma is lesz egy jó kép, amin lehet nevetni. Aztán amikor nem (annyira) jó a kép, akkor van egy kis „csalódás” az emberben. És van aki ilyenkor beír, hogy neki nem jött be.
Amiben –kulturált határokon belül– nincs semmi baj szeritem, nem tetszhet mindnekinek. Attól neked még ugyanolyan jó kép. A Mona Lisa is biztos van, akinek nem tetszik.
@Jgy: Persze, hogy sokan nem érzik. Mindenki másképp érez, nincs két ember, aki teljesen egyformán érez vagy gondolkodik.
Főképp a művészetben, ami vagy tetszik valakinek, vagy nem.
Pl. Van Gogh elég szar anyagi helyzetben élt, most meg a képei a legdrágábbak között vannak.
Nyilván azért írtam interpretációt, mert fingom sincs, mire gondolt az alkotó, de nekem ez jött le belőle, engem csak az zavart, hogy leszarozták az egyik legjobbat, holott mondhatta volna szebben is a kis lovag, mint ahogy én is szoktam magamban néha, simán így hogy: nem értem. Ha valaki nem ért valamit, abból nem következik, hogy az a valami szar.
De sajnos be kell vallanom, a kirohanásomban volt némi trollhajlam is, főleg az első sorokban :)
@fenris:
Ez az, hogy neked jó jött le belőle, szerinted a legjobb. Másnak meg nem jó jött le. Vagy nem jött le semmi.
A művészet már csak ilyen.
Meg az egész élet is ilyen: csak képzeld el, hogy mindenki ugyanazt a nőt akarná, mert mindekinek ő tetszik a legjobban. Szerencsére nem így van.
Ha mindenkinek egyforma ízlése volna, akkor mindig hiánycikk volna, amit éppen venni akarsz és mindig bazi nagy dugó volna ott, ahová éppen menni akarsz.
A matematikában megvan, hogy X = 2, akkor az a jó megoldás. Bárki számolja ki, annak ha nem 2 jön ki, akkor elszúrta és nem jól csinálja.
A művészet nem ilyen: ahány ember, mind mást érezhet/gondolhat egy képről. Főképp egy ilyen kissé elvontabb fajtáról.
Biztosan volt már neked is olyan, hogy nem tetszett az egyik rajz, közben sok más embernek meg igen.
Persze szarozni nem kell, akinek nem tetszik, az így járt.
Én személy szerint várom már a következő rajzot, hátha az jobban tetszik és egy jót nevetek.
Gabci:
2011. 07. 28. 15:50
Nem jól emlékszel, az anekdota szerint azt írta alap szélére: „Gondolta a fene.”
Arany sosem írt volna le ilyet. Googleba keress erre:
kettenklub gondolta a fene
Katt az első találatra.
szerintem tök jó
@Fitz: jó, nem szó szerint emlékeztem. A lényeg, hogy ne akarjuk megmagyarázni, hogy mire gondolt a művész alkotás közben.
lazov:
A jó nők, nagystílű élet, divat, férfiasság (már ha a grafit által ábrázolt műmacsós viselkedést lehet valódi férfiasságnak nevezni) sajnos elég jó táptalajt adnak a maró gúnynak.
Másszóval: Megérdemlik a kis getsziik.
@Fitz: kicsit volt időm, és nézegettem Aranyról ezt az anekdotát. Hát van belőle nem kevés, van ahol a sztori szerint mondta. Van ahol margóra írta. Van ahol mondott hasonlót, de mást mondott és más miatt, csak a történet szerint elferdítették. Stb. Ha valóban történt ilyesmi, akkor mára szétmosta a szájhagyomány.
@A Nyugdíjas Bosszúja: ha a szívedre teszed a kezdet, akkor te is akarsz jó nőket, divatos cuccokat, nagystílű életet, meg akarsz férfias lenni. Én is. Meg még sokan.
És lehet, hogy ha nekünk volna annyi pénzünk, hogy 20-30 millás kocsikkal járjunk, barna bőrű és sportos szőke cicákkal, és nem kéne minden nap melóba járni, akkor lehet, hogy mi is úgy élnénk, hogy mások gúnyolódnának rajtunk.
Szerintem ez a műalkotás a gyerekek irracionális félelmeit parodizálja ki. „Nem kell félni a bácsitól, nem tehet róla hogy csúnya, attól még teljesen ártalmatlan.” De „asdfg” magyarázata is tetszik, miszerint itt a küszködő művész és a piacgazdaság viszonya van mívesen ábrázolva.
A lényeg, amivel teljesen egyetértek: Peter Chung: „For me, a degree of ambiguity, or mystery, is the key ingredient of any artistic statement.”
Nem kell mindent azonnal érteni. Valaki említette itt az Örkény egyperceseket. Számtalan olyan van köztük amit évekig nem értettem, csak megragadt a fejemben mint fura érdekes történet. Aztán a megfelelő élethelyzetben leesett a húszfilléres. Ezek a legkedvesebb ötperceseim.
Nabazmeg :D
Stephen King megidézése. :)