0 thoughts on “SIKÍTOTT

    1. bachterman

      „ez nem az M7-es, ez az út a pokolba visz…”
      a balaton felé félúton, a nyolcvanas évek elején. nagyon ott van.

      egy szomszédom fiacskája is így járt anyuci 207-es cc-jével, csak ő nem pofázott kedélyesen a helyszínelő főtörzzsel, aki bezacskózta a fejét. :/

      Válasz
    2. Almaspite

      Először azt hittem, hogy az a vicc lesz, amikor az egyik rendőr nem tudja, hogy a járda az elipszilon, vagy pontosjé, erre a másik odébbrúgja a leszakadt fejet: -Írd azt, hogy az ÚTTESTEN…

      Válasz
    3. fütyike

      hogyaszongya, 15 m féknyom, 2 sec alatt:
      a = s/t2 = 15/4 = 3,75 m/s2
      ha feltesszük, hogy egyenletesen lassult emberünk, akkor
      v = a*t = 3,75*2 = 7,5 m/s = 27 km/h-val haladt.
      jeges volt az út, a qrvaéletbe!

      Válasz
    4. tpisti

      fütyike, szerintem nem.
      s = a/2 * t^2 –> a = 15/2 m/s^2
      Kezdősegesség: 15 m/s = 54km/h
      Persze ez itt nem matekblog… :)

      Válasz
    5. egyugyu

      A féknyom hossza nem jelenti azt, hogy a kocsi meg is állt. Csupán azt jelzi, valamelyik kerék abban a helyzetben csúszott az úton.

      Barkós rendőr üt :-)

      Válasz
    6. v v j

      :-)))

      A rutinos szolgálóvédő pillanatok alatt felmérte a helyzet.

      A kollégája bátran felvállalta, hogy most aztán hetekig megkapja majd, de lássuk be: a rutinból vannak a legnagyobb elbaszások. És különben is: mekkorát alázhatott volna, ha mégsem 15… :-))

      Válasz
    7. Dokibatyo

      Ajjajj ez ütött! :))

      Ugye nem az előző képsor következménye ez a baleset???
      Véletlen valamit a fékeknél is elcseszett a néni? :D

      Válasz
    8. Kovács (kettő)

      nocsak, a sok deáknak nem megy a fizika?! fütyülő, hogy lesz magából így jó kohómérnök?

      á egyenlő két ess per ténégyzet,
      vagyis harminc per négy.
      nomármost az azt jelenti, hogy hat méterperszekundum,négyzettel lassult a kocsi, ha egyenletes tett, egyébként meg nyilávn a fasztuggya.
      Továbbá hogy ugye véegyenlőászorté, vagyis a lényeg, hogy 12 méterperszekundumban lett a gépjármű sebességének a megválasztása foganatosítva, de hogy a laikusok is értsék ez alig több mint negyvenhárom kilométer óránként. Jelen körülmények között viszont gyorshajtás tényállásának megvalósulására sem került sor a lakott területen belül sem, aminek fennforgása esetén egyébként a személygépjármű vezetője az eset súlyosságától függőn harminctól háromszázezer forint szabálysértési bírsággal is sújtható, de minősített esetben bűntetőfejlentést is vontathat maga után.

      Válasz
    9. gabor

      Így megy ez.

      Sajnos nem tudom nem észrevenni a rutineljárás enyhe bírálatát, aminek aktualitását most a média minden oldalról…

      FRkuL5

      Válasz
    10. gabor

      Így megy ez.

      Sajnos nem tudom nem észrevenni a rutineljárás enyhe bírálatát, aminek aktualitását most a média minden oldalról…

      FRkuL5

      Válasz
    11. gabor

      Így megy ez.

      Sajnos nem tudom nem észrevenni a rutineljárás enyhe bírálatát, aminek aktualitását most a média minden oldalról…

      FRkuL5

      Válasz
    12. Tibi a tetű

      Vergődtök itt azon, hogy mennyivel ment bazmeg. :D Elütötte, a kis Tibi feje leszakadt, hát haggyadazt. Mindegy, mennyivel ment. Ne akarj túl okos lenni. Kussolsz, vársz… bazmeg.
      Egyébként meg a színvonalat hozta, azt’ az a lényeg basszájba, nem? E!

      Válasz
    13. tibigesa

      osztok:
      s=a/2*t^^2, v=a*t, ebből v=15m/s, azaz „forgalmilag” *3,6, hogy km/h legyen, tehát tpisti kiszámolta. :)
      De nemmellékesként: ha sikított a gumi…akkor nem volt jeges a pálya :) hacsak nem nájtrájder stílusban a szőlőültetvény közötti homokban is tud sikítani a gumi. AKKOR visszaszívom!

      Válasz
    14. enovak

      amúgy ki mondta nektek, hogy a 2 seces féknyom x-ről 0-ra lassulást jelent? ha 200-al megyek, és 2 secig fékezek, akkor mittomén 180an kúrom el a gyalogost… de most ez tök egyértelmű nem? mondjátok hogy de.
      valamint, köszönöm a freeblognak, hogy több hét után ismét képes vagyok kommentálni, minden egyes rajzhoz megpróbáltam írni vmit, de soha nem sikerült…
      most se, bazmeg, nyolcszor kell elküldenem, kurva anyját már tényleg, ekkora egy szart.

      Válasz
    15. Gerik

      Szokásos minőség.

      merő rendőr nagyon ott van. :)

      már csak a mérőmókus hiányzik. :)

      Válasz
    16. V

      Émmmeg aszittem motoraccident, de mosmá látom a rencámt, ami túl nagy ahhoz.
      Viszont a kilometerkő kiegyenesedik a végin! :)

      Válasz
    17. lokko

      honnan tudjuk hogy hány m/(s*s) a lassulás, ha csak az időt és a fékutat tudjuk, a kezdősebességet meg nem?

      IFA user MANUALból?

      Válasz
    18. lr

      Én feltenném, h nem üzemszerűen állt +, hisz hever ott egy finoman elhagyott kerék is. De még üzemszerűen is 54 km/h az.
      Egyébként mi zárja ki, hogy maga a soffjőr a kistibi?

      Válasz
    19. grafitember

      Áhhá!
      Ezek a matekos/fizikás cuccok fekszenek nektek …. ahhamm …. jó!
      Hehehehehehe

      Válasz
    20. gabor

      Azért a kivérzéses sokk áb rázolását is szeretjük. Mondjuk sok műszaki mellett biológus is van, traumatológus olvasó még nem kommentelt.

      Válasz
    21. gorozmen

      kimondta,hogy gépjármű?
      kerékpár okozta.alákapott az első kerék, vagy a fasztuggya!
      folytatás lesz ez énmondom.
      kivágták tibit a vezetőfülkéből, mégiscsak könnyebben viszi a flex a csontot, mint az acélt…mint orvos mondom E!szt.

      Válasz
    22. Angelo

      Beszarok ezen a sok kockán. 27km/h pfff… Ez egy képregény basszátokmeg! Szerintetek van beszélő levágott emberfej? :) Hol vannak a bioszosok?

      Válasz
    23. egybioszos

      Nem gyerekek, VICCMESÉLŐ letépett emberfej, na az kurvaélet, hogy nincs…

      15/10!

      Válasz
    24. Vágomazt

      Jajjj, a sok matyómatikus….

      A két másodperces gumicsikorgás nem azt mutatja, hogy mennyivel ment a kocsi, hanem, hogy milyen hosszú a féknyom.

      Ehhez nem kell többdiplomás piaci kofának lenni. Ha a két másodperc alatt megállt volna a géperejű jármű, akkor nincs fejleszakadás, viccmesélés.

      Vágodazt?

      Válasz
    25. János

      Meg van a varázsa ezeknek a „lazán veszem a halál”-t rajzoknak, régi/új dimenzió.
      LOL, Grafit vérszemet kapott, legközelebb kiloccsant agy mennyiségét lehet majd meghatározni.

      Válasz
    26. Valaki más

      Szegény Tibi olyan már, mint Kenny a parkból. Ha bekerül egy részbe, tuti meghal…

      resp.

      72tqmz

      Válasz
    27. Sank

      És milyen finom lábtechnikával tartja meg a mérőszalag végét,hogy az ne göndörödjön fel.

      Válasz
    28. Puding

      [okoskodás]
      Ha nem is biztos hogy megállt, de két másodperc alatt nem bármilyen sebességről lehet lassulni 15 métert.
      [/okoskodás]
      nagyonjólesett

      Válasz
    29. espé

      Tök jól kiszámoltátok, csak nem vettétek figyelembe, hogy a féknyom kurvára nem ér véget Tibi fejénel ám!
      Mehetett kéccázzal is az ámokfutó Tibor. Rendőr Tibor csak a fejig méri a féknyom!
      No, mindegy is! Haggyadazt!

      Vöjő!

      Válasz
    30. terasz

      MEGVAN, honnan olyan ismerős! A második képen a rendőrcsávó arckifejezése egy az egyben a „KELL. BELE. ERŐS.” csávóé!

      Válasz
    31. dianafan

      igaza van terasznak. ha az arckifejezés nem is, de a mozdulat ugyanaz!

      /archives/2008/05/28/ERSET/

      Válasz
    32. wildrain

      Azért az érdekes, hogy a sok fizikaszakos számolózseninek nem tűnik fel, hogy ha nem ismerjük a fékezéskori tapadási értékeket, akkor még ha úgy is vesszük, hogy a féknyom végén megállt az autó, kurvára nem tudjuk, hogy milyen sebességről fékezett. Ugyanis akár azt is feltételezhetjük, hogy egy olyan autó fékezett ott, ami 100-ról képes 15m-es fékcsíkot hagyva megállni, de az is lehet, hogy egy olyan silány gumin futó autóról van szó, ami 15km/h-ról áll meg ugyanígy. Egyszerű józan paraszti ész kellene csak hozzá (ami eddig csak lokko-nak volt meg), hogy ezt nem lehet kiszámolni.

      Válasz
    33. pec

      Vagomaztnak meg enovaknak:
      Azt nem tudjuk a feknyom melyik reszen tortent a baleset, tehat lehet, h a vegen telleg megallt a kocsi, es akkor valoban 54 volt a sebesseg.
      Tibit meg valahol a kozepen kaszalta el.

      Válasz
    34. wildrain

      Nem, kedves pec, nem volt valóban 54 a sebesség, vagyis lehet, hogy annyi volt, de ezt kábé úgy lehet a 15 méterből meg a 2mp-ből kiszámolni, mint a vezető életkorát. Csak egy példa (szintén józan paraszti ész kell az átgondolásához): tegyük fel, hogy egy 10 tonnás kamiont ráteszünk 4 hétköznapi autógumira, majd fékezünk egyet 2mp-ig, és a fékcsík 15m-es lesz. Utána ugyanezt tegyük meg úgy is, hogy a 4 autógumira egy 1 tonna alatti autót teszünk rá (mondjuk egy Marutit), és ugyanarról a sebességről fékezünk egyet. Tételezzük fel, hogy pont olyan sebességgel haladtunk, hogy 2mp-ig fékezve a fékcsík 15m lett. Vajon mindkét járművel ugyanolyan gyorsan haladtunk a két kísérlet során?

      Válasz
    35. wildrain

      Ehh, elírtam. A második kísérletnél nem ugyanarról a sebességről fékezünk, az a mondatrész törlendő. :)

      Válasz
    36. pec

      wildrain: a „paraszti eszet” mondd el lecci meg egyszer :) nagyon a kozel allhat hozzad..
      Abban viszont igazad van, eleg nehez kiszamolni, mert sok tenyezo csak feltetelzheto.
      Igazabol csak annyit akartam mondani, h az embert nem feltetlenul a feknyom vegen utik el, mar a „paraszti eszjaras” szerint.

      Válasz
    37. eszti

      nekem a barátom balesete jutott erről eszembe.

      belement hátulról valakibe, a rendőrök, a képregényhez hasonlóan eccerűek voltak, mint a szeg. mikor uezt kérte (hogy mérjék le a féktávot), aszonták: „Ez itt nem a Májámi helyszínelők…höhöhö”. (sic!)

      Másnap visszament az egyik kárvallott, saját mérőszalagjával lemért „valamit”, majd a bíróságon bemondott egy számot (féktáv címén, hogy ő ezt ímígyen lemérte), és ezt hamisíthatatlan bizonyítékként elfogadva (!!), a barátomat büntették meg.

      Válasz
    38. fenris

      eszti, de mi a szerepe itt a féknyomnak? aki belemegy a másikba, azt mindenképpen megbasszák, mert nem tartotta be a követési távolságot. a féktáv itt egyáltalán hogy jött szóba?

      Válasz
    39. Szaki

      A régi szép idők stílusában készült szép új ábra jól esik tényleg.

      Köszönjük szépen! :D

      Válasz
    40. zk

      megvan hogyvolt. 500 km/h rol lelassult 40-re az elso 1 meteren. Innen a leszakadt fej. A maradekon meg lelassulta a tobbit. Mindig egyenetlen az út.

      Válasz
    41. Igazságos Izom Tibor

      Figyejjenmáride.
      Fékezgettek, meg számolgattok, és arra nem is gondoltok, hogy szegény Tibi feje nem is a balesetben szakadt le? Amilyen szarul lett neki visszavarrva, lehet hogy csak úgy magától leesődött. A balesetnek pedig nem szenvedő alanya, csak külső szemlélője volt.
      Kerék méretéből ítélve igencsak egy személyautó lehetett a tettes.
      Egyébként meg lehet hogy kilépett elé az útra, elütötte, és csak utána fékolt. :P

      Válasz
    42. lajos

      tényleg zsniálisak a kommentek ; )))))))))) mekkora vitát generált már?? :) beszarás. topi, kattintsál.

      Válasz
    43. cicanyuszi

      Ez abban a 17 másodpercben játszódik, amíg egy fej életképes, levágás után természetesen.

      A harmadik képen odaver, ahogy tartja a kis körömcipőjével a mérőszalagot :)

      Egyre inkább úgy érzem, hogy szükségem van a napirajz könyvre :)

      Válasz
    44. flipvariál

      Szóval egészen pontosan a következő a helyzet: feltételezzük, hogy a gyorsulás egyenletes, ekkor egy v(t) = v0 + a*t alakú függvényt kapunk ahol v0 a kocsi sebessége amikor fékezni kezd, a pedig a gyorsulás. Ennek a függvénynek a 0-tól 2 másodpercig vett integrálja 15 méter. Kiintegrálva az a = 7,5 – v0 összefüggést kapjuk, azonban ki kell zárnunk a negatív sebességeket, tehát a függvény (melynek alakja v(t) = v0*(1-t) + 7,5*t ) 0 és 2 között nem veheti fel a 0 értéket (nem metszheti a tengelyt). Ebből következik, hogy v0 csak 0 és 15 m/s (0 és 54 km/h) közötti értékeket vehet fel. Ha v0 > 7,5 m/s (27 km/h) akkor a kocsi fékezett. Ha v0 < 27 km/h akkor a gyorsulás pozitív, tehát a kocsi kikapart és ez hagyta a nyomot. Ha pedig v0 = 27 km/h akkor a gyorsulás 0, tehát nem a gumi sikított hanem az ékszíj csúszott.

      Válasz
    45. HöZsö

      Az hagyján, hogy nem lehet kiszámolni, de ráadásul még az is van, hogy mikor fékezel 100ról, először guruló kerékkel lassul az utó, és csak bizonyos mozgásienergia-vesztés után kezd csúszni a kerék. Ügye.

      Válasz
    46. Vejnemöjnen

      de várjatok már lehet, hogy az igazság igazságos izom Tibornál van(meg odaát) Tibort nem is ütötték el csak az apja szarul varrta vissza a fejét és aztán jött egy önjelöl schumaher utána kapta a frissen visszavarrt fejet azt’ le is esett nem?

      Válasz
    47. crunch

      nem olvastam végig a kommenteket, de Enováknak van igaza. Ha 500 km/órával haladok, és csak rápöccintek a fékre akkor lesz kb 35 méteres a fékcsík, és 495-tel robbanok bele a gyalogosba/ motorosba/ autósba. Ha 54 és féllel haladok, és parkettáig nyomom a féket, akkor 15 méter alatt megállok, 1 miliméterre a gyalogos/ motoros/autós előtt. Tök felesleges számolni, ha nem tudjuk, hogy milyen sebességgel kell elütni Tibit, hogy épp úgy szakadjon le a feje, hogy beszélni azért még tudjon…
      Szóval Grafit szeretjük a matekot, de az okoskodást nem!

      Válasz
    48. Dandaru

      Na figyeljetek!

      Szerintem a gyilkos jármű annyival haladt, hogy leszaggassa Tibor fejét, és hogy közben vagy utána vagy már előtte fékezett: lényegtelen. Az a lényeg, h Tiborfejet leszaggató-de beszélni tudni hagyó sebességgel csapódott Tibornak a gépjármű, s amikor el kezdett fékcsíkot húzni, akkor haladt 54 kilométerperórás sebességgel, illetve csökkent onnantól kezdve 2 másodpercen keresztül 15 méteres féknyomot hagyva. Mert az ugye nem derült ki a bűnügyi rajzból, hogy mikor kezdett el fékezni a jármű, hanem csak az, hogy amikor elromlott az ABS, hány másodpercig süvített a gumi.(15 méteres csíkot húzva)
      De az is lehet, amit crunch mondott… hogy a sofőr csak addig fékezett, amíg el nem csapta Tibort, s mikor lerepült Tibor feje, minden-mindegy alapon fék nélkül tovább hajtott…
      Ez már rejtély.

      Válasz
    49. Epoxigyanta

      Furcsa ez. Nekem úgy tűnt, hogy már legalább 3 hete nincs rajz, de megnéztem és csak 1 hete. Ez függőség?

      Válasz
    50. énke

      na ezekre a kommentekre muszáj írnom xD
      mert a tököm eldurran hogy nem számoljátok bele a légellenállást ami a sebesség függvénye, így nem lehet állandó a lassulás:-):-):-):-):-)
      minimum szarjatok már fel egy differrenciálegyenletet, ha már elkezdtek számolni…
      amúgy a féknyomnak nem lett vége, a kocsi nem állt meg (különben rajta lenne a képen)így semmit nem tudunk kiszámolni, de azért az diffegyenletet mégiscsak fel kéne írni:-)

      Válasz
    51. crunch

      Jani bácsi, semmi gond nincs, ugyanakkor én most egy kicsit moderátor voltam? Beszarok!

      Válasz

Vélemény, hozzászólás?

Az e-mail címet nem tesszük közzé. A kötelező mezőket * karakterrel jelöltük

Ez az oldal az Akismet szolgáltatást használja a spam csökkentésére. Ismerje meg a hozzászólás adatainak feldolgozását .